Izginjajoči ledenik

3. 2. Punakaiki - Franz Joseph
4. 2. Franz Joseph - Wanaka



Naslednji dan smo se odpravili proti znanemu ledeniku Franz Joseph, ki je eden izmed treh na svetu, ki dosežejo deževni gozd. Dva od teh sta soseda. Franz Joseph in Fox, tretji pa se nahaja v južni Ameriki. 

Ime mu je dal geolog Julius von Haast v čast cesarja rodne Avstrije. Ledenik je dolg 12 km in je eden najhitreje premikajočih se ledenikov na svetu. Doseže lahko tudi do 2 metra na dan. Domačinka nam je povedala, da je ledenik v zadnjih dveh letih doživel precejšnjo spremembo. Saj se je precej umeknil in izgubil vsaj 100 m v višino. Razpadlo je tudi lice ledenika (upam, da sem izbrala pravi izraz :s), torej njegov konec in zdaj je dostop do njega omejen, saj je lahko smrtno nevarno, ker se led ves čas lomi. V zadnjih dveh letih so doživeli že 3 smrtne žrtve, ki jih je led pokopal pod seboj zato se mu moraš izogniti. Zaradi tega tudi ni več vodenih ogledov na tem delu ampak se ljudi s helikopterjem odpelje višje na ledenik, kjer so zadeve še umirjene. Seveda za to drago plačaš.

Ko smo zvečer prispeli v vas Franz Joseph, ki je izhodišče za vse okoliške aktivnosti sem se odločila, da bo naslednji dan, dan za počitek. Vreme je bilo sivo, oblaki nizko, na meji z dežjem in čisto nič me ni vleklo k ledeniku. No, kasneje so me cimri hecali, da ne morem cel dan preležati, ko sem rekla, da ne grem do ledenika. In sem, zaradi čistega miru, šla na krajši sprehod po ledeniški dolini. Pot je bila popolnoma neproblematična, vendar me pogled na ledenik ni prav nič impresioniral, saj je bil v veliki meri prekrit s skalami in peskom in tako dokaj nerazpoznaven. Pri povratku sem se še povzpela na bližnji hribček, da bi morda le ujela boljši pogled. 


Po dveh urah smo se vrnili nazaj v hostel. Popoldne in večer sem preživela pisoč nove objave in sedoč v lokalu, ki je imel zastonj internet, če si kupil pijačo. :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar